Dnes je 11.8.2022 a svátek má Zuzana

Životní situace

Zobrazení situace: základní rozšířené úplné

Identifikační číslo návodu: 1489

Žádost o vydání rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků

Rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků stanoví podmínky pro nové rozdělení nebo scelení pozemků. Toto rozhodnutí se nevyžaduje, pokud podmínky pro dělení nebo scelení pozemků jsou dány regulačním plánem, rozhodnutím stavebního úřadu nebo rozhodnutím podle zvláštního právního předpisu. Není-li třeba stanovit podmínky pro dělení nebo scelování pozemků, stavební úřad potvrdí tuto skutečnost sdělením, kterým současně schválí navrhovaný záměr. Sdělení nelze vydat, pokud je rozhodování v území podmíněno územní studií nebo regulačním plánem.

Kdo je oprávněn v této věci jednat:

Rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků je možno vydat pouze na žádost podanou všemi vlastníky všech dotčených pozemků, které jsou předmětem rozhodnutí, nebo oprávněnou osobou za účelem uplatňování předkupního práva pro veřejně prospěšné stavby (§ 101 stavebního zákona).

Podmínky a postup řešení:

Žádost podaná na předepsaném formuláři musí být v souladu s:

  • s požadavky stavebního zákona a jeho prováděcích právních předpisů, zejména s obecnými požadavky na využívání území, zejména § 20 – 22 vyhlášky č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území ve znění pozdějších předpisů,
  • s požadavky na veřejnou dopravní nebo technickou infrastrukturu k možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem,
  • s požadavky zvláštních právních předpisů a se závaznými stanovisky, popřípadě s rozhodnutími dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů nebo stavebního zákona, popřípadě s výsledkem řešení rozporů.

Jakým způsobem můžete zahájit řešení této životní situace:

Žádost se podává na předepsaném formuláři jedním z níže uvedených způsobů:

  • písemně (zasláním poštou, osobně na podatelně Městského úřadu Vrbno pod Pradědem)
  • elektronicky s ověřeným elektronickým podpisem na e-mail podatelna@vrbnopp.cz nebo datovou schránkou: ID znnbahx

Na kterém úřadu můžete tuto situaci řešit:

Městský úřad Vrbno pod Pradědem, odbor výstavby a životního prostředí

Nádražní 389, 793 26 Vrbno pod Pradědem

Kde, s kým a kdy můžete tuto životní situaci řešit:

  • Městský úřad Vrbno pod Pradědem, odbor výstavby a životního prostředí
    Pondělí, středa: 7:00 – 11:30, 12:30 – 17:00 hod.
    Úterý, čtvrtek, pátek (dle telefonické domluvy): 7:00 – 11:30, 12:30 – 14:30 hod.

Jaké doklady a informace musíte mít s sebou:

  • žádost o vydání rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků podaná na formuláři, jehož obsahové náležitosti jsou stanoveny v příloze č. 4 k vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, ve znění pozdějších předpisů
  • přílohy uvedené v části B nebo C formuláře (příloha č. 4 k této vyhlášce)

Formuláře:

  • Formulář, který je uveden ve vyhlášce č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, ve znění pozdějších předpisů, je k dispozici na internetových stránkách města nebo na odboru výstavby a životního prostředí MěÚ Vrbno Pod Pradědem.

Správní a jiné poplatky:

Za vydání územního rozhodnutí o dělení nebo scelování pozemků se vybere správní poplatek ve výši 1000 Kč dle položky 17 bod 3 sazebníku správních poplatků, který je přílohou zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, v platném znění.

Lhůty pro vyřízení:

Podle § 87 odst. 4 stavebního zákona v jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na základě dokladů předložených žadatelem, rozhodne stavební úřad bez zbytečného odkladu, nejdéle však do 60 dnů ode dne zahájení územního řízení; ve zvlášť složitých případech, zejména při postupu podle odstavce 2, stavební úřad rozhodne nejdéle do 90 dnů.

Další účastníci (dotčení) postupu:

  • žadatel
  • obec, na jejímž území má být požadovaný záměr uskutečněn
  • vlastník pozemku nebo stavby, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn, není-li sám žadatelem, nebo ten, kdo má jiné věcné právo k tomuto pozemku nebo stavbě
  • osoby, jejichž vlastnické nebo jiné věcné právo k sousedním stavbám anebo sousedním pozemkům nebo stavbám na nich může být územním rozhodnutím přímo dotčeno

Jaké další činnosti jsou po vás jako žadateli požadovány:

Řádně a včas přebírat korespondenci.

Můžete využít tuto elektronickou službu:

  • E-mail: podatelna@vrbnopp.cz
    Datová schránka: znnbahx
    Elektronickou formou lze podávat pouze žádosti podepsané zaručeným elektronickým podpisem.

Podle kterého právního předpisu se postupuje:

  • Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu, ve znění pozdějších předpisů

Související předpisy:

  • Vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška č. 146/2008 Sb., o rozsahu a obsahu projektové dokumentace dopravních staveb
  • Zákon č. 500/2004, správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška č. 268/2009 Sb., o technických požadavcích na stavby, ve znění pozdějších předpisů
  • Vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využívání území, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí).
  • Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích

Opravné prostředky:

Proti rozhodnutí se může účastník řízení odvolat podle § 81 odst. 1 správního řádu. Odvolání, ve kterém se uvede, v jakém rozsahu se rozhodnutí napadá a dále namítaný rozpor s právními předpisy nebo nesprávnost rozhodnutí nebo řízení, jež mu předcházelo, se podává ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí ke Krajskému úřadu Moravskoslezského kraje, odboru územního plánování a stavebního řádu podáním učiněným u zdejšího stavebního úřadu. Odvolání se podává v potřebném počtu stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je na jeho náklady stavební úřad. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné.

Za správnost návodu odpovídá - obecně: referent životního prostředí, rybářské lístky, administrativa odboru

Za správnost návodu odpovídá pan / paní: Bc. Tereza Hochmanová

Návod je zpracován podle právního stavu ke dni: 24.8.2018

Datum poslední aktualizace: 1.10.2018

load