9. Žádosti o informace

Místo a způsob, jak získat příslušné informace

Zveřejňované informace jsou např.:

  • povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
  • usnesení zastupitelstva města
  • usnesení rady města
  • obecně závazné vyhlášky a nařízení města
  • návrh rozpočtu města na daný kalendářní rok

Informace se zveřejňují zejména těmito způsoby:

  • na internetových stránkách města (www.vrbnopp.cz)
  • na Úřední desce Městského úřadu Vrbno pod Pradědem
  • ve sdělovacích prostředcích zřízených městem (Zpravodaj, Radniční listy)
  • v ostatních veřejných sdělovacích prostředcích

Neposkytují se informace, které obsahují zejména:

  • utajované skutečnosti
  • informace označené za obchodní tajemství
  • informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem
  • skutečnosti vztahující se výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům
  • nové informace, které vznikají při přípravě rozhodnutí orgánů města
  • informace, která byla předána osobou, již takovou povinnost neukládá

Informace

  • ústní (neevidují se, odpovědět lze přímo, bez dalších opatření)
  • umožnění nahlédnutí do spisů (poskytují všechny odbory města), v souladu s právními předpisy
  • písemné (na žádost)

Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů je dále možno podat


a) Písemně na adresu: Městský úřad Vrbno pod Pradědem, Nádražní 389, 793 26 Vrbno pod Pradědem

b) Písemně na e-mail: podatelna@vrbnopp.cz

c) Písemně na: Elektronickou podatelnu

d) Ústní žádost lze podat osobně na adrese Městský úřad Vrbno pod Pradědem, Nádražní 389, 793 26 Vrbno pod Pradědem, ve stanovené úřední době, je-li přítomen a nemá-li jiné jednání příslušný zpracovatel žádosti, jinak jen po předchozím ohlášení a dohodě s ním. Telefonická žádost se považuje za žádost ústní a obdobně se vyřizuje. V případě, že nelze ústní žádost bezprostředně vyřídit, je zpracovatel žádosti oprávněn vyžádat si její zaslání v písemné formě.

Lhůty pro poskytnutí informace

  • písemné informace se vyřizují ve lhůtě do 15 dnů od podání žádosti,
  • v případě vyhledání a sběru oddělených a odlišných informací, na základě konzultace s jinými povinnými subjekty, dvěma a více odbory, může být lhůta prodloužena až o 10 dnů.

Odvolání

Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze do 15 dnů od jeho doručení podat odvolání, a to prostřednictvím orgánu, který rozhodnutí vydal. O odvolání rozhoduje nadřízený orgán.

Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat; toto rozhodnutí je přezkoumatelné soudem.

Na postup při vyřizování žádosti o informace lze podat stížnost. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.

Výroční zprávy dle zákona č. 106/1999 Sb.



Vytvořeno 30.5.2008 7:34:08 - aktualizováno 17.6.2008 14:02:21 | přečteno 3314x | Patrik Locku
 

MĚSTSKÝ ÚŘAD

Nádražní 389
793 26  Vrbno pod Pradědem

IČ: 00296457
DIČ: CZ00296457

tel.: 554 795 111
fax: 554 751 610
podatelna@vrbnopp.cz
datová schránka: znnbahx

Napište nám

Další kontakty

Vyhlášky, nařízení a poplatky

ÚŘEDNÍ HODINY

pondělí, středa
7:00 – 11:30, 12:30 – 17:00

úterý, čtvrtek, pátek
(dle telefonické domluvy)
7:00 - 11:30, 12:30 - 14:30 

Další úřední hodiny

QR Vrbno pod Pradědem
TOPlist
load