Finanční odbor

Zabezpečuje úkoly týkající se hospodaření města, jeho financemi a rozpočtem. Plní úkoly uložené Radou města v ekonomické oblasti v souladu s právními normami a předpisy. Zpracovává rozbory hospodaření a průběžně sleduje plnění ročního rozpočtu města. Vede agendu místních poplatků, eviduje pohledávky a zajišťuje jejich vymahání. Připravuje podklady pro vydávání příslušných obecně závazných vyhlášek. Vydává  povolení loterií, tombol a věcných loterií dle zákona 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, v platném znění. Vydává rybářské lístky.


Rozpočet

  • připravuje návrh rozpočtu a rozpočtový výhled, sestavuje a projednává rozpočet města, řídí hospodaření podle rozpočtu, zajišťuje rozbory hospodaření
  • vyhotovuje výkazy a statistické výkazy
  • sestavuje závěrečný účet města
  • zpracovává rozpočtová opatření a změny rozpočtu, vede jejich evidenci

Účetnictví a výkaznictví

  • zajišťuje a provádí agendu účetnictví města, účtování příjmů, výdajů a hospodářské činnosti města
  • zajišťuje a vykonává předběžnou řídící kontrolu v oblasti vedení účetnictví města podle zákona o finanční kontrole
  • provádí fakturaci navenek vůči třetím osobám, zajišťuje platby na základě faktur a platebních příkazů
  • zpracovává  účetní závěrky, rozvahu, finanční a účetní výkazy
  • sestavuje výkazy Pomocného analytického přehledu (PAP). Zajišťuje zasílání výkazů do CSUIS
  • zpracovává daňové přiznání k DPH a dani silniční
  • prověřuje správnost inventarizací majetku města a kontroluje výsledky inventarizací organizací zřízených městem
  • vede a zpracovává mzdovou agendu
  • zajišťuje vedení ekonomické a rozpočtové agendy DSO Sdružení obcí Vrbenska v plném rozsahu

Dotace

  • kontroluje a provádí závěrečné vyúčtování přijatých dotačních titulů a finančních prostředků z veřejných rozpočtů
  • provádí každoroční finanční vyrovnání se státním rozpočtem
  • přijímá a kontroluje žádosti o dotace z rozpočtu města a kontroluje závěrečné vyúčtování poskytnutých dotací

Metodická činnost

  • metodicky řídí a stanovuje oběh účetních dokladů, vnitřní směrnice související s účetnictvím a kontrolou všech organizací zřízených městem
  • provádí veřejnosprávní kontrolu příjemců dotací z rozpočtu města

Příspěvkové organizace

  • kontroluje výkazy příspěvkových organizací, zřízených městem a předkládá návrhy na vypořádání hospodářských výsledků
  • provádí veřejnosprávní kontrolu vlastních příspěvkových organizací

Výkon samosprávy a přenesené působnosti

  • připravuje podklady pro vydávání příslušných obecně závazných vyhlášek
  • vede centrální evidenci smluv
  • vydává povolení loterií, tombol a věcných loterií dle zákona č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, v platném znění
  • zajišťuje agendu pokutových bloků (nákup, evidence, výdej, zúčtování)
  • vede přehled poskytnutých veřejných finančních podpor
  • vykonává a zajišťuje funkci správce daně (poplatku) ve věcech místních poplatků stanovených městem včetně kontroly a jejich vymáhání
  • vydává rybářské lístky

Další



Kontakty odboru:




Vytvořeno 20.1.2008 21:48:42 - aktualizováno 17.7.2020 9:42:19 | přečteno 5727x | Patrik Locku
 

MĚSTSKÝ ÚŘAD

Nádražní 389
793 26  Vrbno pod Pradědem

IČ: 00296457
DIČ: CZ00296457

tel.: 554 795 111
fax: 554 751 610
podatelna@vrbnopp.cz
datová schránka: znnbahx

Napište nám

Další kontakty

Vyhlášky, nařízení a poplatky

ÚŘEDNÍ HODINY

pondělí, středa
7:00 – 11:30, 12:30 – 17:00

úterý, čtvrtek, pátek
(dle telefonické domluvy)
7:00 - 11:30, 12:30 - 14:30 

Další úřední hodiny

QR Vrbno pod Pradědem
TOPlist
load