Změny ve vydávání občanských průkazů a cestovních dokladů

občanský průkaz

Od 1. července 2018 dochází k významným změnám ve vydávání občanských průkazů a cestovních pasů. Občanské průkazy budou od 1. července vydávány se strojově čitelnými údaji pouze s kontaktním elektronickým čipem. Občan se však může sám rozhodnout, zda si čip při převzetí občanského průkazu aktivuje či nikoli, aktivace totiž není povinná. Dosavadní vydané občanské průkazy bez čipu zůstávají i nadále v platnosti, a tedy nebude prováděna jejich hromadná výměna. Tímto dnem zároveň končí vydávání občanských průkazů bez strojově čitelných údajů s dobou platnosti 1 měsíc z důvodu ztráty, odcizení, zničení OP a z důvodu zrušeného trvalého pobytu.

Tímto dnem zároveň končí vydávání občanských průkazů bez strojově čitelných údajů s dobou platnosti 1 měsíc z důvodu ztráty, odcizení, zničení OP a z důvodu zrušeného trvalého pobytu.

Občanské průkazy bez strojově čitelných údajů s dobou platnosti 1 měsíc budou vydávány pouze v souvislosti s výkonem volebního práva.

Lhůta pro vydání občanského průkazu zůstává stejná 30 dnů. Nově může občan za správní poplatek požádat o vydání občanského průkazu ve zkrácené lhůtě, a to v pracovních dnech do 24 hodin (poplatek 1.000 Kč), nebo do 5 pracovních dnů (poplatek 500 Kč). O občanský průkaz ve zkrácené lhůtě bude možné požádat u obecních úřadů obcí s rozšířenou působností a také nově u Ministerstva vnitra.

U cestovních pasů dochází od 1. července 2018 ke změnám ve vydávání cestovních pasů občanům, kteří potřebují urychleně vycestovat do zahraničí a vyřídit si cestovní pas v co nejkratší době. V této souvislosti může občan požádat o vydání pasu ve dvou zkrácených lhůtách v pracovních dnech do 24 hodin (poplatek 6.000 Kč), nebo do 5 pracovních dnů (poplatek 3.000 Kč), a to podáním žádosti na kterémkoliv obecním úřadu obce s rozšířenou působností a nově také u Ministerstva vnitra. 

Nejbližším obecním úřadem obce s rozšířenou působností, kde mohou občané podat žádost o vyřízení OP a CP, je Městský úřad v Bruntále.

Více informací najdete na stránkách www.mvcr.cz – sekce občanské průkazy a cestovní doklady.

Mgr. Dana Tománková, Jaroslava Harazinová, odbor vnitřních věcí 

Vytvořeno 25.6.2018 14:45:08 | přečteno 876x | Patrik Locku
 

MĚSTSKÝ ÚŘAD

Nádražní 389
793 26  Vrbno pod Pradědem

IČ: 00296457
DIČ: CZ00296457

tel.: 554 795 111
fax: 554 751 610
podatelna@vrbnopp.cz
datová schránka: znnbahx

Napište nám

Další kontakty

Vyhlášky, nařízení a poplatky

ÚŘEDNÍ HODINY

pondělí, středa
7:00 – 11:30, 12:30 – 17:00

úterý, čtvrtek, pátek
(dle telefonické domluvy)
7:00 - 11:30, 12:30 - 14:30 

Další úřední hodiny

QR Vrbno pod Pradědem
TOPlist
load