9. Žádosti o informace
Místo a způsob, jak získat příslušné informace
Zveřejňované informace jsou např.:
- povinně zveřejňované informace dle zákona č. 106/1999 Sb.
- usnesení zastupitelstva města
- usnesení rady města
- obecně závazné vyhlášky a nařízení města
- návrh rozpočtu města na daný kalendářní rok
Informace se zveřejňují zejména těmito způsoby:
- na internetových stránkách města (www.vrbnopp.cz)
- na Úřední desce Městského úřadu Vrbno pod Pradědem
- ve sdělovacích prostředcích zřízených městem (Zpravodaj, Radniční listy)
- v ostatních veřejných sdělovacích prostředcích
Neposkytují se informace, které obsahují zejména:
- utajované skutečnosti
- informace označené za obchodní tajemství
- informace o majetkových poměrech osoby, která není povinným subjektem
- skutečnosti vztahující se výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům
- nové informace, které vznikají při přípravě rozhodnutí orgánů města
- informace, která byla předána osobou, již takovou povinnost neukládá
Informace
- ústní (neevidují se, odpovědět lze přímo, bez dalších opatření)
- umožnění nahlédnutí do spisů (poskytují všechny odbory města), v souladu s právními předpisy
- písemné (na žádost)
Žádost o poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů je dále možno podat
a) Písemně na adresu: Městský úřad Vrbno pod Pradědem, Nádražní 389, 793 26 Vrbno pod Pradědem
b) Písemně na e-mail: podatelna@vrbnopp.cz
c) Písemně na: Elektronickou podatelnu
d) Ústní žádost lze podat osobně na adrese Městský úřad Vrbno pod Pradědem, Nádražní 389, 793 26 Vrbno pod Pradědem, ve stanovené úřední době, je-li přítomen a nemá-li jiné jednání příslušný zpracovatel žádosti, jinak jen po předchozím ohlášení a dohodě s ním. Telefonická žádost se považuje za žádost ústní a obdobně se vyřizuje. V případě, že nelze ústní žádost bezprostředně vyřídit, je zpracovatel žádosti oprávněn vyžádat si její zaslání v písemné formě.
Lhůty pro poskytnutí informace
- písemné informace se vyřizují ve lhůtě do 15 dnů od podání žádosti,
- v případě vyhledání a sběru oddělených a odlišných informací, na základě konzultace s jinými povinnými subjekty, dvěma a více odbory, může být lhůta prodloužena až o 10 dnů.
Odvolání
Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze do 15 dnů od jeho doručení podat odvolání, a to prostřednictvím orgánu, který rozhodnutí vydal. O odvolání rozhoduje nadřízený orgán.
Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat; toto rozhodnutí je přezkoumatelné soudem.
Na postup při vyřizování žádosti o informace lze podat stížnost. O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán.
Výroční zprávy dle zákona č. 106/1999 Sb.
Obsah poskytovaných informací dle § 5 odst. 3 zákona č. 106/1999 Sb.
- Obsah poskytovaných informací v roce 2018
- Obsah poskytovaných informací v roce 2017
- Obsah poskytovaných informací v roce 2016
- Obsah poskytovaných informací v roce 2015
- Obsah poskytovaných informací v roce 2014
- Obsah poskytovaných informací v roce 2013
- Obsah poskytovaných informací v roce 2012
- Obsah poskytovaných informací v roce 2011
Vytvořeno 30.5.2008 7:34:08 - aktualizováno 17.6.2008 14:02:21 | přečteno 3452x | Patrik Locku