Dnes je 7.2.2023 a svátek má Veronika

Město Vrbno pod Pradědem spustilo pro občany novou službu Portál občana. Služba je jednou z dalších možností digitalizace veřejné správy.

Digitalizace, autor: Pixabay.com

Občané města mohou již nyní prostřednictvím nové služby Portálu občana elektronicky podávat formuláře nebo platit poplatky on-line z pohodlí domova v kteroukoliv hodinu vyřídit své záležitosti na úřadě, aniž by se museli dostavit osobně. Zároveň budou mít pod kontrolou své závazky vůči úřadu a získají přehled o podáních a probíhajících nebo už dokončených řízeních. Postupně budou do systému přibývat nové funkcionality a on-line formuláře. Tato nová služba byla zřízena v rámci projektu Efektivní úřad, na který byla městu přiznána dotace ve výši 95 %.


Velkým bonusem Portálu občana je on-line platba poplatků například za odpady, psy, nájemné z pozemků, některé správní poplatky, hrobová místa. Platbu lze provést třeba přes QR kód. Jednoduše vyfotíte QR kód a zaplatíte ze svého mobilního bankovnictví v telefonu. Již brzy bude zprovozněna také platební brána a platby za závazky vůči městu bude možné uhradit jednoduše on-line platební kartou. V případě např. nájemného z pozemků je nutné myslet na to, že příjem pro uskutečnění platby pro úhradu je zobrazen pouze u osoby uvedené v platné nájemní smlouvě.

„Spuštěním Portálu občana chceme našim občanům zjednodušit komunikaci s úřadem a ušetřit jejich čas. V řadě případů už nebudou muset chodit vyřizovat své záležitosti k nám na úřad, ale zvládnou to z domu od počítače nebo mobilu,“ říká starosta města Petr Kopínec (ANO).

Portál občana naleznete na webových stránkách města www.vrbnopp.cz na úvodní stránce v sekci E-Služby pod kartou „Portál občana“ nebo na adrese: portal.vrbnopp.cz

K Portálu se můžete přihlásit několika způsoby. Například pomocí národního bodu pro identifikaci a autentizaci neboli NIA portál je informační systém veřejné správy. Ten umožňuje až pět způsobů přihlášení: NIA ID, elektronický občanský průkaz, MojeID, Mobilní klíč eGovernmentu a přes již velmi známou bankovní identitu.

Při první návštěvě portál uživatele vyzve k ověření identity přes Identitu občana. Po registraci získají občané přístup do svého osobního účtu, který jim nabízí ucelený přehled o všech provedených i neprovedených platbách či realizovaných podáních. K co nejjednoduššímu používání bude přispívat i automatické vyplňování formulářů ze známých údajů z profilu o občanovi. Přihlášení uživatelé si mohou upravit svůj profil a vyplnit e-mailovou adresu nebo telefonní číslo. Poté získají další možnost efektivní komunikace s úřadem. Například na e-mailové adresy budou systémem automaticky rozesílány různé informace typu upozornění na blížící se splatnosti poplatků, či jiné další novinky.

Digitalizace Portál občana

Mezi další výhody Portálu občana je jeho propojení s veřejnou správou. Kliknutím na odkaz je občan přesměrován na státní portál, kde může zjistit stav svého bodového hodnocení u řidičského oprávnění, kontrolovat platnost svých dokladů, vyzvednout elektronický recept od lékaře nebo v budoucnu po zapojení poskytovatelů zdravotnických služeb z našeho regionu nahlížet do své zdravotnické dokumentace.


Vytvořeno 16.12.2022 14:07:07 | přečteno 1273x | Patrik Locku
load