Dnes je 28.3.2023 a svátek má Soňa

Radnice i Střecha nabízejí pomoc s registrací

očkování covid

Městský úřad Vrbno a Střecha nabízejí pomoc s registrací občanům 80+, kteří se chtějí naočkovat proti onemocnění Covid-19, a přitom nemají přístup k internetu a nemohou se obrátit na rodinné příslušníky, kteří by jim s registrací pomohli. Pracovníci úřadu ale nemají vliv na termíny očkování, ani dodávku vakcín. Očkovat se zatím má jen v Bruntále a Krnově. Systém registrace doznává od 22. ledna změn.

Informujeme občany, že stále platí nabídka registrace pro občany 80+, kteří se chtějí naočkovat proti onemocnění Covid 19 a  nemají přístup k internetu a nemají rodinné příslušníky, kteří by je zaregistrovali. Zájemci mohou volat na telefon 554 795 111, není třeba, aby chodili na radnici.

Vypomůže také Střecha

Druhou možností, kde mohou občané využít nabídky pomoci s registrací, je Střecha - Kulturní, informační a vzdělávací centrum Vrbno v ulici Ve Svahu. "K dispozici jsme vám od pondělí do pátku, denně od 8:00-15:00. Bližší informace podá Jakub Rybár (732 321 700)," uvedla ředitelka KIV Pavla Müllerová. Volat můžete také na telefon 554 295 195.

"Vzhledem k nedostatku vakcinační látky v celé republice v tuto chvíli probíhá pouze registrace, ale nikoliv objednání na konkrétní termín očkování. Stále je zatím také vakcinační místo pouze v nemocnici Bruntále a v nemocnici v Krnově. Další informace týkající se zdravotního stavu zájemce o očkování vám poskytne váš praktický lékař. My nemáme ani informace o konkrétním termínu další dodávky vakcín," uvedla Monika Janků, vedoucí odboru vnitřních věcí MěÚ Vrbno p. P.

Změny v registraci od 22. ledna

Od pátku 22.1. 2021 dochází ke změnám v Centrálním rezervačním systému. "Frontu volných míst k očkování budou řídit očkovací místa. Klienti budou řazeni podle věku a nebude se soutěžit o volný termín. Od tohoto dne se nebude zasílat PIN2 všem, klienti budou informováni, až když bude volný termín k rezervaci. Klientům, kteří jsou dosud v systému registrováni a obdrželi PIN2, budou postupně přiřazované volné termíny," informoval Tomáš Zuber, vedoucí oddělení pro krizové řízení z odboru kanceláře hejtmana Moravskoslezského kraje.

Seznam očkovacích míst se aktualizuje vstupem dalších subjektů, které do systému vstupují a budou také očkovat. Očkovací místa jsou k dispozici v centrálním registračním systému (viz https://registrace.mzcr.cz/).

Mobilní očkovací týmy se zatím nevytvářejí. Typy vakcín, které jsou v ČR k dispozici, neumožňují až na výjimky očkování mimo nemocnice a očkovací místa. Očkování imobilních osob v domácnosti bude možné až s jiným typem vakcín a předpokládá se, že tuto vakcinaci budou provádět praktičtí lékaři imobilních osob.

Co se mění

Rozhodnutí o změně od 22. 1. 2021:

  • ať už si senior 80+ bude registraci zajišťovat sám, nebo s pomocí druhé osoby, dostane PIN1, ale nedostane se přímo do rezervačního systému
  • nebude posílán PIN2
  • očkovací místa si budou nastavovat kapacity
  • fronta přihlášených klientů nad 80+ bude řazena dle věku - na předních místech budou starší ze zájemců
  • klient při registraci projde kontrolním dialogem, zadá své telefonní číslo, obdrží PIN1 a ten zadá do formuláře - tím postoupí do registračního formuláře; vybere si pro sebe přijatelné očkovací místo a formulář odešle
  • registrační portál na obrazovce informuje o provedené registraci: součástí je informace, že PIN2 obdrží v momentě, kdy na jím vybraném očkovacím místě budou volné termíny

Proč ta změna

  • doposud PIN2 vedl k nekontrolovatelnému "lovu termínů" očkování
  • docházelo k jeho ztrátě vzhledem k prodlevě mezi registrací a rezervací
  • změna přinese benefity pro klienty i pro očkovací místa:
  1. klienti budou vědět, že když dostali PIN2, mohou jít k rezervaci termínů
  2. vždy se s jistotou dostanou k termínu očkování
  3. odpadá frustrace z nenalezených nebo ztracených termínů
  4. očkovací místa mohou s takovou rezervací lépe řídit kapacity očkovacích dávek 
  5. mají přehled o frontě čekajících
  6. připraví kalendáře v rezervačním systému

Registrační systém pak:

  • seřadí klienty, kteří při registraci vybrali dané očkovací míso, podle věku
  • vybere z nich od nejstaršího počet odpovídající požadavku očkovacího místa
  • zajistí jim PIN2
  • pošle jim SMS, ve které je vyzve k rezervaci termínu (SMS bude obsahovat očkovací místo, iniciály zájemce a PIN2)

Klient rezervace:

  • rezervační systém nasměřuje klienta na očkovací místo, které si vybral při registraci
  • klient si vybere termín očkování
  • rezervační systém zaznamená k tomuto klientovi v registračním systému, že klient již má termín
  • klient tak „vypadne“ z fronty, a nebude v ní figurovat při dalším uvolnění rezervací
  • klient se v daný termín dostaví k očkování

Zájemce o očkování - nyní ve skupině obyvatel 80+ - se při registraci neobejde bez mobilního telefonu!

Mgr. Alena Kiedroňová, redakce webových stránek
Ilustrační foto: internet



Vytvořeno 18.1.2021 16:02:54 | přečteno 311x | Mgr. Alena Kiedroňová
load