Radnice i Střecha nabízejí pomoc s registrací

Městský úřad Vrbno a Střecha nabízejí pomoc s registrací občanům 80+, kteří se chtějí naočkovat proti onemocnění Covid-19, a přitom nemají přístup k internetu a nemohou se obrátit na rodinné příslušníky, kteří by jim s registrací pomohli. Pracovníci úřadu ale nemají vliv na termíny očkování, ani dodávku vakcín. Očkovat se zatím má jen v Bruntále a Krnově. Systém registrace doznává od 22. ledna změn.
Vypomůže také Střecha
Změny v registraci od 22. ledna
Od pátku 22.1. 2021 dochází ke změnám v Centrálním rezervačním systému. "Frontu volných míst k očkování budou řídit očkovací místa. Klienti budou řazeni podle věku a nebude se soutěžit o volný termín. Od tohoto dne se nebude zasílat PIN2 všem, klienti budou informováni, až když bude volný termín k rezervaci. Klientům, kteří jsou dosud v systému registrováni a obdrželi PIN2, budou postupně přiřazované volné termíny," informoval Tomáš Zuber, vedoucí oddělení pro krizové řízení z odboru kanceláře hejtmana Moravskoslezského kraje.
Seznam očkovacích míst se aktualizuje vstupem dalších subjektů, které do systému vstupují a budou také očkovat. Očkovací místa jsou k dispozici v centrálním registračním systému (viz https://registrace.mzcr.cz/).
Mobilní očkovací týmy se zatím nevytvářejí. Typy vakcín, které jsou v ČR k dispozici, neumožňují až na výjimky očkování mimo nemocnice a očkovací místa. Očkování imobilních osob v domácnosti bude možné až s jiným typem vakcín a předpokládá se, že tuto vakcinaci budou provádět praktičtí lékaři imobilních osob.
Co se mění
Rozhodnutí o změně od 22. 1. 2021:
- ať už si senior 80+ bude registraci zajišťovat sám, nebo s pomocí druhé osoby, dostane PIN1, ale nedostane se přímo do rezervačního systému
- nebude posílán PIN2
- očkovací místa si budou nastavovat kapacity
- fronta přihlášených klientů nad 80+ bude řazena dle věku - na předních místech budou starší ze zájemců
- klient při registraci projde kontrolním dialogem, zadá své telefonní číslo, obdrží PIN1 a ten zadá do formuláře - tím postoupí do registračního formuláře; vybere si pro sebe přijatelné očkovací místo a formulář odešle
- registrační portál na obrazovce informuje o provedené registraci: součástí je informace, že PIN2 obdrží v momentě, kdy na jím vybraném očkovacím místě budou volné termíny
Proč ta změna
- doposud PIN2 vedl k nekontrolovatelnému "lovu termínů" očkování
- docházelo k jeho ztrátě vzhledem k prodlevě mezi registrací a rezervací
- změna přinese benefity pro klienty i pro očkovací místa:
- klienti budou vědět, že když dostali PIN2, mohou jít k rezervaci termínů
- vždy se s jistotou dostanou k termínu očkování
- odpadá frustrace z nenalezených nebo ztracených termínů
- očkovací místa mohou s takovou rezervací lépe řídit kapacity očkovacích dávek
- mají přehled o frontě čekajících
- připraví kalendáře v rezervačním systému
Registrační systém pak:
- seřadí klienty, kteří při registraci vybrali dané očkovací míso, podle věku
- vybere z nich od nejstaršího počet odpovídající požadavku očkovacího místa
- zajistí jim PIN2
- pošle jim SMS, ve které je vyzve k rezervaci termínu (SMS bude obsahovat očkovací místo, iniciály zájemce a PIN2)
Klient rezervace:
- rezervační systém nasměřuje klienta na očkovací místo, které si vybral při registraci
- klient si vybere termín očkování
- rezervační systém zaznamená k tomuto klientovi v registračním systému, že klient již má termín
- klient tak „vypadne“ z fronty, a nebude v ní figurovat při dalším uvolnění rezervací
- klient se v daný termín dostaví k očkování