Chystá se oprava mostu na Zlatohorské

Most byl postaven v roce 1962 a převádí silnici II/445 přes řeku Opavu. Přípravě projektové dokumentace pro investici předcházel diagnostický průzkum. Ten vykázal špatný stavební stav a nedostatečnou zatížitelnost nosné konstrukce. Jedinou možností nápravy je celková rekonstrukce šest desítek let starého mostu.
Posouzení stavu mostu prokázalo také trhliny na bocích a přírubách krajních nosníků, odloupnutý beton a boky jsou potečeny zpod říms. Na bocích příčníků jsou trhliny a lokální rozpad betonu. „Běžnou údržbou v tomto případě již nelze zajistit a docílit zlepšení stavebnětechnického stavu a náklady by byly neefektivní a neekonomické. Výstavba nového mostu výrazně přispěje k bezpečnosti a zkvalitnění silničního provozu na této komunikaci,“ dodal Jaromír Šimek.
Novy most bude založen hlubinně na vrtaných velkoprůměrovych pilotách. Nosná konstrukce bude tvořena trámem vyztuženým obloukem. Oblouky budou s trámy propojeny svislými ocelovými závěsy. Oba trámy propojí mostovka – deska. Most bude podélně i příčně předepnut. Délka mostu bude činit 46,49 metru a šířka 11,90 metru. Zhotovitelem bude Metrostav Infrastructure a.s. Praha. Před zahájením prací musí být dokončena překládka kabelu CETIN a samotná rekonstrukce mostu proběhne v koordinaci s chystanou rekosntrukcí železničního přejezdu na Zlatohorské. V tomto případě je investorem Biskupství ostravsko-opavské.
Po dobu stavby budou autobusy a vozy do 7,5 tuny jezdit objížďkou po silnicích třetí třídy 44520 a 44519 přes Železnou a Mnichov. Objížďka pro vozidla nad 7,5 tuny bude vedena přes Heřmanovice, Holčovice, Město Albrechtice, Krnov, Karlovice do Vrbna.
Ilustrační foto: Vrbno pod Pradědem