Dnes je 24.3.2023 a svátek má Gabriel

Chystá se oprava mostu na Zlatohorské

most Zlatohorská
Vrbno čeká letos velká oprava mostu na Zlatohorské a motoristy také dopravní uzávěra části silnice na Zlaté Hory. Práce by mohly začít už v dubnu a potrvají bezmála sedm měsíců. Provoz bude veden objížďkou přes Železnou a Mnichov, vozy nad 7,5 tuny budou muset po objížďce přes Heřmanovice. Pro chodce bude v místě postavena provizorní lávka.

Most byl postaven v roce 1962 a převádí silnici II/445 přes řeku Opavu. Přípravě projektové dokumentace pro investici předcházel diagnostický průzkum. Ten vykázal špatný stavební stav a nedostatečnou zatížitelnost nosné konstrukce. Jedinou možností nápravy je celková rekonstrukce šest desítek let starého mostu.

Nejmarkantnější jsou závady na podhledu nosné konstrukce, kde je malé krytí. Krycí vrstva odpadává a jsou obnaženy korodující pruty výztuže. Výztuž je odhalená zejména v krajních částech, evidentní je degradace a rozpad spár mezi nosníky, a to jak podélných, tak i příčných. Na krajním nosníku na výtoku jsou v příčných spárách krápníky a zavlhlé plochy s výluhy. Tento stav je i u dalších příčných spár na celém mostě,“ uvedl vedoucí technicko-správního úseku Správy silnic Moravskoslezského kraje, střediska Bruntál, Jaromír Šimek.

Posouzení stavu mostu prokázalo také trhliny na bocích a přírubách krajních nosníků, odloupnutý beton a boky jsou potečeny zpod říms. Na bocích příčníků jsou trhliny a lokální rozpad betonu. „Běžnou údržbou v tomto případě již nelze zajistit a docílit zlepšení stavebnětechnického stavu a náklady by byly neefektivní a neekonomické. Výstavba nového mostu výrazně přispěje k bezpečnosti a zkvalitnění silničního provozu na této komunikaci,“ dodal Jaromír Šimek.

Novy most bude založen hlubinně na vrtaných velkoprůměrovych pilotách. Nosná konstrukce bude tvořena trámem vyztuženým obloukem. Oblouky budou s trámy propojeny svislými ocelovými závěsy. Oba trámy propojí mostovka – deska. Most bude podélně i příčně předepnut. Délka mostu bude činit 46,49 metru a šířka 11,90 metru. Zhotovitelem bude Metrostav Infrastructure a.s. Praha. Před zahájením prací musí být dokončena překládka kabelu CETIN a samotná rekonstrukce mostu proběhne v koordinaci s chystanou rekosntrukcí železničního přejezdu na Zlatohorské. V tomto případě je investorem Biskupství ostravsko-opavské. 

Po dobu stavby budou autobusy a vozy do 7,5 tuny jezdit objížďkou po silnicích třetí třídy 44520 a 44519 přes Železnou a Mnichov. Objížďka pro vozidla nad 7,5 tuny bude vedena přes Heřmanovice, Holčovice, Město Albrechtice, Krnov, Karlovice do Vrbna. 

Mgr. Alena Kiedroňová, redakce webových stránek
Ilustrační foto: Vrbno pod Pradědem

Vytvořeno 12.3.2021 9:16:59 | přečteno 939x | Mgr. Alena Kiedroňová
load