Rekonstrukce Nádražní startuje 4. května

Od pondělka 4. května začne poslední, třetí etapa rekonstrukce státní silnice II/451 mezi Vrbnem p. P. a rozcestím na Karlovice. Nyní se opraví poslední 700 metrový úsek od Pradědského lesního závodu k okružní křižovatce. Práce budou rozděleny na tři úseky a skončí do 6. června. Vrbenští motoristé a dopravní obsluha budou moci využít objížďku po místních komunikacích, těžká doprava musí jet po objížďkách. Od 18. května se přesunou také autobusové zastávky.
S prvním pracovním dnem května začíná další etapa opravy státní silnice II/451 na průtahu městem Vrbnem – ulice Nádražní. Dodavatel prací, Silnice Morava s.r.o., má opravy stihnout do 6. června. Rekonstrukce poběží při celkové uzavírce, doprava bude vedena po místních komunikacích s výjimkou těžké techniky. Ta musí jet po objížďkách.
Investorem akce „Oprava silnice II/451 Vrbno p. P. – Karlovice, nová technologie“ je Správa silnic Moravskoslezského kraje. Poslední etapa je v délce 700 metrů v úseku přibližně od Pradědského lesního závodu až po okružní křižovatku a žádá bezvadnou koordinaci s dalšími subjekty. TECHNICKÉ SLUŽBY VRBNO využijí rekonstrukce silnice k nutným opravám na inženýrských sítích položených pod silnicí a opravu kanalizačních vpustí. Radnice pak opravu silnice spojí s opravou chodníku na Nádražní a také parkovacích zálivů, které se musí dostat do správné výšky k nové asfaltové cestě.
Práce jsou rozvrženy s rozdělením uzavírky na tři etapy:
od 4. do 17. května – od sjezdu na parc. č. 856/3 po křižovatku s místní komunikací ul. Sadová včetně prostoru této křižovatky. Během této etapy bude umožněn průjezd pravidelným autobusovým spojům a zastávky nebudou přemístěny.
od 18. května do 4. června – od křižovatky s místní komunikací ul. Sadová po kruhový objezd. Během této doby budou muset také autobusy jezdit po objízdné trase po místních komunikacích Bezručova a Sadová, přemístěna bude autobusová zastávka Vrbno p. P. – centrum na ul. Bezručovu. Vedení města řeší přístup veřejnosti na radnici, dodavatel prací přístup obyvatel bytových domů i do provozoven služeb na Nádražní a příjezd k firmám.
od 5. do 6. června – zahrne celý upravovaný úsek, pokládat se bude závěrečná obrusná vrstva asfaltu s využitím nanovrstvy. Po dobu prací neprojedou místem ani autobusy pravidelných linek, vozidla pojedou po objízdné trase po místních komunikacích Bezručova a Husova. Přesunou se autobusové zastávky – z centra na ul. Bezručovu, zastávka železniční nádraží na ul. Husovu.
Jak práce poběží
„V některých místech dosáhnou sanace vozovky až 50 cm a budeme budovat odvodňovací drážku, takže práce poběží při celkové uzavírce. Jinak to ani nelze. Jednáme samozřejmě o možném přístupu třeba pro firmy na Sklárenské, které získají výjimky pro vjezd za dohodnutých podmínek,“ uvedl stavbyvedoucí Silnic Morava s.r.o. Radek Tomášek. „Počítáme také se zajištěním provizorního přechodu pro chodce u nádraží.“ V čase první a druhé etapy garantuje dodavatel prací vjezd autobusů až k nádraží alespoň z jedné strany.
Připravují se také TECHNICKÉ SLUŽBY VRBNO s.r.o. „Prošli jsme si se zástupci firmy Silnice Morava celé budoucí staveniště a dohodli jsme se na koordinaci prací. Budeme postupovat v součinnosti tak, aby nedošlo k situaci, kdy by se musel už dokončený silniční povrch znovu narušit. K tomu prostě nesmí dojít,“ vysvětlil ředitel TS Miroslav Pella.
Vrbenská radnice pro opravu chodníku a parkovacích stání na Nádražní vypsala ve zkráceném řízení výběrové řízení. „Oslovili jsme pět firem, musíme práce skloubit s pracemi silničářů, aby vše klaplo. Zajišťujeme také přístup na Nádražní z ulice Nové doby k radnici. Jsem rád, že uzavírka nepotrvá příliš dlouho. Jde o hlavní tah přes město, zvláště některým dopravcům budou nařízené objížďky komplikovat život a zvyšovat náklady. Buďme ale rádi, že práce poběží rychle a dočkáme se ještě do začátku léta krásné nové silnice,“ řekl starosta města Petr Kopínec.
Nová technologie má zvýšit životnost
Pro rekonstrukci je zvolena nová technologie. „Vrbno je teprve druhé místo v republice, kde je využita tato nanotechnologie. První taková silnice je v Čechách. Stav vozovky se bude následně sledovat a vyhodnocovat. Do závěrečné obrusné vrstvy se přidává silikát, křemičitý prach. Ten má zabraňovat oxidaci a ničení asfaltu. Musíme pokládku zvládnout s co nejméně spárami v asfaltu, abychom mohli následně ručit za kvalitu vozovky,“ vysvětlil stavbyvedoucí.
Odfrézovaný starý asfalt bude odvážen k likvidaci, nemůže být využit na místě. „Je to i kvůli garanci záruky za provedené práce, proto se mění všechny vrstvy asfaltu. Práce bychom měli stihnout v termínu, jediným limitujícím faktorem by mohlo být leda počasí. Pokládka nanovrstvy nesmí být v dešti,“ dodal Radek Tomášek.
Stanovené objízdné trasy
Vozidla dopravní obsluhy Vrbna p. P. do 3,5 tuny: objížďka délky 1,7 km po místních komunikacích Bezručova, Husova a Sadová
Vozidla do 7,5 tuny – objížďka délky 30 km po silnicích II/452, II/453, II/445 přes Karlovice, Holčovice a Heřmanovice
Vozidla nad 7,5 tuny – objížďka v délce 73 km po silnicích II/451, I/45, III/45820, I/57, II/453, II/445 přes Karlovice, Širokou Nivu, Nové Heřminovy, Zátor, Krnov, Město Albrechtice, Holčovice a Heřmanovice
Přesměrování dopravy z Bruntálu do Vrbna p. P.:
vozidla do 3,5 tuny – po silnicích I/11, II/450, II/445 přes Staré Město, Rudnou pod Pradědem, Karlovu Studánku a Ludvíkov
vozidla do 7,5 tuny – po silnicích I/11, I/45, II/451, II/452, II/453 a II/445 přes Nové Heřminovy, Širokou Nivu, Karlovice, Holčovice a Heřmanovice
vozidla nad 7,5 tuny – po silnicích I/11, I/45, III/45820, I/57, II/453 a II/445 přes Nové Heřminovy, Zátor, Krnov, Město Albrechtice, Holčovice a Hermanovice